יום שבת, 27 באוגוסט 2016

טיפים והמלצות כלליות

טיסות הזמנו הרבה זמן מראש וטסנו בטיסה ישירה להית'רו באל על, בשעות שאיפשרו מיצוי מקסימלי של הטיול (בבוקר בהלוך ובלילה בחזור). בסה"כ היתה חוויה טובה עם אל על. עם ילדים אני מעדיפה מינימום טלטולים וסיכון, מה שלא אעשה בטיול זוגי למשל, דבר שמכביד על התקציב אבל מקל על ההתנהלות הכללית שלנו.

תחבורה ציבורית – מאד נוח להתנהל בלונדון ברכבת התחתית (Tube) או באוטובוסים. בחרנו מלון סמוך לתחנת רכבת ב-zone 2 ליד תחנת Earl's court. מהית'רו מאד קל להגיע לתחנה הזו בקו פיקדילי והנסיעה אורכת כ-45 דקות. זול ומהיר. ילדים עד גיל 10 לא משלמים בתחבורה ציבורית, ילדים בגיל 11 עד 15 משלמים 50%, גם ילדים של תיירים. פשוט לגשת לנותני השירות בתחנה ולבקש את ההנחה, הם מזינים אותה לכרטיס. לא צריך להוכיח את הגיל. יותר מזה, העובד בתחנת הרכבת ניסה לשכנע אותנו שהבכור קטן מעשר כדי לחסוך לנו את העלות אבל מה לעשות שהוא לא נראה בן עשר ורחוק משם שנתיים ימים. אנחנו התניידנו עם אויסטרים בשיטת pay as you go ויש להפקיד 5 פאונד לכל כרטיס עליהם ניתן לקבל החזר. למי שלא מתכננים על האטרקציות המומלצות בטראוולכארד 1+1, אני ממליצה על האויסטר (הרגיל, לא לתיירים). לנו השתלם לא לקחת את הכרטיס השבועי למרות שהיינו שם שבוע, כי לא תמיד ניצלנו את מקסימום הנסיעות ליום וכי בנסיעה לאולפני הארי פוטר גם כך משלמים תעריף מיוחד. עוד יותר לא השתלם לנו לרכוש את הטראוולכארד 1+1 כי כדי לממש את ההנחה גם לילדים היינו צריכים לרכוש כרטיס נסיעה גם עבור הקטנה, שלא צריך לשלם עליה כלל בתחבורה הציבורית. אל תוותרו על הנסיעה באוטובוס כשאתם לא קצרים בזמן וממש חשוב להתעדכן כל הזמן במצב הרכבות, הם סוגרים צירים חדשות לבקרים. מי שישתמשו כמונו באפליקציה של גוגל, היא מתעדכנת אונליין. שימו לב לשינויים ותכננו את הנסיעות בהתאם. בחזרה לארץ, כל עוד אין לכם מעל 10 פאונד טעונים בכרטיס האויסטר, תוכלו להזדכות עליו בתחנת הרכבת ביציאה האחרונה שלכם מהרכבת בטרמינל עצמו.

מלון – כלל אצבע שלי במלונות בערים הוא לבחור מלון סמוך לתחנת רכבת ולא רחוק מדי ממרכז העיר אבל גם לא ממש במרכז, שם המחירים ממש גבוהים. ממליצה בחום על Premier Inn Kensington Olympia. מלון מצוין, קרוב מרחק כמה דקות מהתחנה ומסופרמרקט קרוב, יופי של ארוחת בוקר מלאה ועשירה, עליה ילדים לא משלמים. את המלון הזמנו כמה חודשים מראש, ללא אפשרות החזר, ישירות מהמלון בעלות של 590 פאונד לכולנו לשבעה לילות, כולל ארוחת בוקר. לרוב אני מזמינה בבוקינג והפעם חרגתי ממנהגי וזה השתלם מאד כי בוקינג הציעו רק את העלות הגמישה שהיתה יקרה כמעט פי 2. לא היה בחדר ארון בגדים (רק מדפים) או מקרר אבל כן היה wifi חינם ומזגן, שזה חשוב בקיץ ולכן גם בחרנו לא לקחת דירה ב-airbnb.

אוכל – עם ילדים קחו חטיפים ושתיה וסנדוויצ'ים מהסופרמרקטים (כמו costa). הילדים אכלו יותר מאיתנו בבקרים והיו הרבה יותר רעבים כל הזמן.
קיטקטים בטעמים שונים שהבאנו מהדיוטי פרי

סים מקומי – תחסכו לעצמכם כמה שקלים טובים וקנו סים מקומי בשדה התעופה. אני קניתי בטרמינל עצמו במעין קיוסק קטן בסמוך ליציאה ליד מכונה בה אפשר גם לרכוש סים והבחור גם החליף את הסים ובדק שהכל עובד. הספיק לי G1 לשבוע רק למפות והתמצאות בעלות של 10 פאונד (במכונה תמצאו בעלות כפולה ויותר). לדברים אחרים השתמשתי ב-wifi חינם של מלון או שמצאנו בהסתובבויות שלנו.

מזג אוויר – לא יציב בעליל, ככה זה בלונדון. היו ימים של 30 מעלות ושמש קופחת וימים של 20 מעלות ורוח וגשם. תביאו מטריות ובגדים קלים בשכבות וקחו בחשבון שבתוך מבנים ובעיקר ברכבת ובאוטובוסים אין מזגנים! באחד הימים היינו על אוטובוס כשבחוץ היה 30 מעלות ואני עמדתי ליד הדלת כי בפתיחה של הדלת, האוויר מבחוץ הרגיש כמו מזגן ;-) כדי לעקוב אחר מזג האוויר השתמשתי באפליקציה של accuweather וגם באתר של ה-BBC בשניהם אפשר לעקוב אחר מזג האוויר גם לפי שעה.

גמישות בטיול – בשבילי מה שעובד זה ללמוד היטב את מה שיש ולתכנן מראש כך שאם למשל, יורד גשם ורוצים לשנות תוכניות אני יודעת מה יש קרוב בסביבה וגם שעות פתיחה. ממליצה בטיולים עם ילדים להיות פחות ספונטניים וכך גם למצות וגם לא להתעייף יותר מדי. אני גם משתמשת ב-Google maps ויוצרת מפה עם כל המקומות שנרצה לבקר בהם, כולל מידע כללי עליהם כמו עלויות כניסה וזמני פתיחה. זה מאפשר גם לנווט אונליין, אם ברגל ואם באמצעות תחבורה ציבורית. כאן תמצאו קישור למפה שיצרתי דרך Google maps.

הפתעת הטיול - בטעות גילינו שתקעים של מטענים (שני פינים) מסתדרים יופי בלי מתאם. עיניכם הרואות.


בלוגים שעזרו לי לתכנן את הטיול – יש כמה ממש מוצלחים ובעברית. לונדון מחכה לי של הדס החיה בלונדון, שאל לונדוני של קבוצת ישראלים החיים בלונדון, לונדון למטייל העצמאי של מיכל אנגל ובלונדון יש של הלית קולט. בבלוגים האלו תמצאו המון המלצות עדכניות יותר או פחות והסברים מצוינים עם קישורים.